Thursday 14 March 2013

Notis di Paleantropologjie





Notis di Paleantropologjie
Par comprendi la preistorie, ancje chê dal Friûl, a coventin des cognizions gjenerai su la origjin dal om e cussì o ài dicidût di meti dongje cualchi note cjapade su de enciclopedie storiche (chê de Mondadori) e dal web. Buine leture!

Te prime part dal Votcent la sience e tacà a indagâ parsore a lis origjinis dal om e tal 1859 Charles Darwin al publicà "Origjin de Specie", un tratât sientific chal displee la ingredeade schirie di vivents che la paleontologje e ere daur a discuvierzi di agns. Intant, tal 1856, intune valede dongje di Düsseldorf, clamade Neandertal, a forin discuvierzûts dai vues umans sensibilmentri diferents di chei dal om atuâl. Daspò dal om di Neandertal ca forin altris discuviertis dal gjenar che a dimostrarin la esistence di une forme umane europeane cun carateristichis scheletrichis primitivis e cussì e nassè la paleontologjie umane. Lis cognossincis mitudis adun dilunc circe cent e cincuante agns di studiis us consintin di afermâ che la forme umane atuâl e è il risultât di une storie evolutive che e scomençà plui di cinc milions di agns indaûr te Afriche orientâl.
L'om atuâl, chal à une culture estremamentri complesse, al è dut câs un primate chal si distache dal so parint plui prossim, il simpanzé, par mancul dal un parcent dal so patrimoni gjienetic. La paleoantropologjie, duncje, no pues fâ di mancul di confrontâ l'om cui i altris primatis e considerâ la posizion che la specie umane e ocupe jenfri chest ordin zoologic.
La classificazion tradizionâl cjape dentri lis tre grandis simiis antropomorfis - Gorile e Simpanzè africans e Orangutan asiatic - inte famee dai Pongjidis. Su la fonde di cheste considerazion l'om atuâl, Homo sapiens sapiens, al à di jessi classificât:

Ordin: Primates
Sotordin: Anthropoidea
Superfamee: Hominoidea
Famee: Hominidae
Gjenar: Homo
Specie: sapiens
Sotspecie: sapiens
La famee Hominidea e cjape dentri l'om atuâl e dutis lis formis fossilis che a son in relazion filogjienetiche cun lui, fin a l'ultin antenât in comun cu lis simis antropomorfis. A fasin part, duncje, de famee Hominidae lis diferentis speciis dal gjenar Homo:
Homo habilis
Homo erectus
Homo sapiens
e chês dal Australopithecus:
Australopithecus ramidus
Australopithecus afrensis
Australopithecus africanus
Australopithecus robustus
Australopithecus boisei
Si pues duncje afermâ che Pongjidis africans e ominidis a derivin de diferenziaziôn di un grup preistoric di Hominidea.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home